Avainsana: Jatkuva oppiminen
-
Marita Huhtaniemi, Kati Marin, Kirsi Kuosa
Metropolian opintotarjonnan modularisointi horisonttiajattelun ohjaamana
Miten transformatiivista muutosta kuvaava Kolmen horisontin malli sekä modularisointi voivat auttaa uudistamaan opintotarjontaa systeemisesti ja tulevaisuuskestävästi?
-
Tiina Ahti, Anne Suvitie, Anna Uunila, Riikka Wallin
Jakso 7: Pakohuonepeli oppimisen menetelmänä
Tarinoita yhteiskirjoittamisesta -jaksossa Tiina Ahti, Anne Suvitie ja Anna Uunila kertovat siitä, miten he ovat kehittäneet virtuaalisen pakopelin imetysohjauksen opetukseen. Miksi he halusivat kirjoittaa aiheesta myös ammattilehtiin? Entä millainen rooli lehdillä on ammatillisessa keskustelussa? Keskustelua johdattelee Riikka Wallin.
-
Michael Keaney
Opening up the world, one thesis at a time
The graduation certificate is not unlike a license, certifying its owner’s professional competence and expertise. The process begins with the selection of a suitable topic, followed by analysis of relevant literature. This leads ultimately to the identification of a research question or issue that will form the basis of the thesis and its plan.
-
Aino Vuorijärvi
Aktiivi vai passiivi? 2/2: Tekijyys opinnäytetyötekstin eri osissa
Pitääkö asiantuntijateksti kirjoittaa aktiivissa vai passiivissa? Tässä artikkelissa Aino Vuorijärvi tarkastelee, miten tekijyyttä ilmaistaan ammattikorkeakoulun opinnäytetyötekstissä ja sen osissa.
-
Mari Virtanen
Selkeä digitaalinen oppimisympäristö 1/2: Saavutettavuuden 3 näkökulmaa
Kun digipedagogiikka ja oppiminen digitaalisissa ympäristöissä on kaikkien korkeakoulujen arkea, voidaan keskittyä laatuun, selkeyteen ja saavutettavuuteen. Oppimisympöristoissäkin on tärkeä huomioida saavutettavuuden kolme näkökulmaa: kognitiivinen, kielellinen ja tekninen saavutettavuus.