Liiketoiminta
-
Laura Matikainen
Elämyksellisyys hanketapahtumissa 3/3: Käytännön vinkkejä tapahtuman tuottajalle
Hankkeessa tuotettavan tapahtuman suunnittelussa ja toteutuksessa on huomioitava monia asioita, jotta tapahtuman tuottaminen onnistuisi sujuvasti. Ripaus elämyksellisyyttä lisää tapahtuman vaikuttavuutta.
-
Maarit Haataja
Johtajuutta organisaatiomuutoksen jälkeisessä välitilassa
Miten johtaja voi luoda näkyvyyttä ja suuntaa organisaatiomuutoksen jälkeen? Millainen on hyvä johtaja ja hyvä johtajuus muutoksen keskellä?
-
Laura Matikainen
Missä sosiaalisen median ympäristöissä hankkeet viestivät tulevaisuudessa?
Hankemaailmassa Facebook ja Instagram ovat tuttuja ja yleisiä viestintäkanavia. Tulevaisuudessa voisi kuitenkin hyödyntää myös muita alustoja.
-
Juha Järvinen, Pamela Spokes
Episode 4: From Research to Reality – Turning Academic Insights into Innovation
In this episode of Innovators at work podcast, we will be looking closer at taking research and understanding how and when to make it a viable commercial product or service. There are different parts to break down what needs to happen and how you can do this in an academic environment. This topic is being pursued by universities around the world as we speak. They are all trying to get the research out of the papers and applied to make the world a better place.
-
Hellevi Hakala
Tunteet tietona työyhteisön kehittämisessa
Meille on tuttua puhe tunnetaidoista ja tunteiden johtamisesta työyhteisössä. Mutta voiko tunne olla myös tärkeää tietoa työyhteisön ja työtehtävien kehittämisessä? Tunteet ja niiden taustalla olevat tarpeet saavat ihmiset valitsemaan erilaisia toimintatapoja. NVC eli Nonviolent Communication -menetelmä tai kotoisammin rakentava vuorovaikutus tekee näkyväksi, miten tunteet ja tarpeet liittyvät toisiinsa. Menetelmä antaa työkaluja siihen, miten tunne- ja tarvetietoisuutta voi tehdä näkyväksi ja hyödyntää työyhteisön kehittämisessä ja ongelmatilanteissa.
-
Laura Matikainen
Hankeviestinnän vastuullisuudesta on pidettävä kiinni
Viestijöiden ammattitaitoon kuuluu huolehtia vastuullisista viestinnän toteutustavoista. Miten tämä näkyy ammattikorkeakoulussa hankeviestijän arjessa?
-
Karolina Toivettula
Kiertotalous ja digitalisaatio muokkaavat rakentamisalan osaamistarpeita
Euroopan rakennusala on suuren murroksen edessä. Ilmastonmuutoksen torjunta ja digitalisaation kiihtyvä kehitys muuttavat niin työtä kuin osaamisvaatimuksia. Kiertotalous haastaa perinteiset rakentamisen toimintatavat, ja digitalisaatio tuo mukanaan uusia tehokkuus- ja tuottavuusvaatimuksia. Millaisia taitoja alalle tarvitaan nyt ja kuinka valmiita sen toimijat ovat omaksumaan muutoksen?
-
Milla Åman Kyyrö
Ammattiviestijät haluavat huomiosi
Viestijät yrittävät monin keinoin välittää tietoa ajankohtaisista asioista. Viestin saavuttua sinä päätät, kiinnostutko vai ohitatko sen.
-
Pamela Spokes
From fixing problems to preventing them: Why service design is not customer service
Service design is a proactive business development approach that creates well-functioning services, reducing the need for customer service. This article explains the difference between service design and customer service.
-
Pamela Spokes, Juha Järvinen
Episode 3: Prototyping – Turning ideas into reality
In this episode of Innovators at work podcast, we will be looking closer at Prototyping and how to take intangible ideas and make them into something tangible. This process of creating tangibility is so important in the innovation process. It is a form of communication. This is why it is vital to incorporate prototyping into everyday activities in the workplace.