Tutkimus ja kehittäminen
-
Juha Järvinen, Pamela Spokes
Episode 4: From Research to Reality – Turning Academic Insights into Innovation
In this episode of Innovators at work podcast, we will be looking closer at taking research and understanding how and when to make it a viable commercial product or service. There are different parts to break down what needs to happen and how you can do this in an academic environment. This topic is being pursued by universities around the world as we speak. They are all trying to get the research out of the papers and applied to make the world a better place.
-
Aino Vuorijärvi
Kyberopinnäytetyö – uhkasta uusiin mahdollisuuksiin
Kyberopinnäytetyö viittaa tekoälyavusteisesti toteutettuun opinnäytetyöhön, jonka tekemisen eri vaiheissa hyödynnetään ihmisen ja koneen vuorovaikutusta. Sanan määriteosa kyber assosioituu totutusti myös erilaisiin uhkakuviin, jota teknologinen murros tuo mukanaan. Artikkelissa tarkastellaan, mitä yhdistelmä ammattikorkeakouluympäristössä merkitsee ja miten tekoälyavusteiseen opinnäytetyöprosessiin ja sen ohjaukseen olisi hyvä varautua.
-
Dymphna Snijders Blok, Minna Kaihovirta
Episode 4: Promoting participation and co-creation
It is easy to co-create with small or medium size organizations. But when the total student body is approximately 123,000 students and a combined number of staff is about 11,000 employees the challenge of co-creating rises to the next level. These numbers are huge - and still there is drive to co-create. How can it be done with success? Why is it important to put effort into it? And what do Legos have to do with it all? In this European connection podcast Minna Kaihovirta discusses with Dymphna Snijders Blok.
-
Ana Raposo, Minna Kaihovirta
Episode 3: Communicating across Europe
In this European connections podcast Minna Kaihovirta and Ana Raposo delve into the topic of communication. All European Universities aim to communicate as effectively as possible and spread the word about what they are doing. The goal is to activate students to make the most out of offered opportunities and at the same time inform a broader audience on how they can participate. As usual there is some struggle in finding the right channels and to reach the right audiences.
-
Krista Lehtonen, Elina Förster, Ulla Vehkaperä, Tomi Nurminen, Pia Vaajakallio
Yhdenvertaisia polkuja korkeakoulusta työelämään
Monella korkeakouluopiskelijalla on toiminnanrajoituksia ja psyykkistä kuormittuneisuutta. Miten se vaikuttaa opintojen sujumiseen, ja onko opiskelupolku yhdenvertainen erilaisille oppijoille? Tässä artikkelissa kuvataan opiskelijoiden näkemyksiä yhdenvertaisesta opiskelupolusta Polku monimuotoiseen työelämään -hankkeessa tehdyn kyselyn tulosten kautta.
-
Laura Matikainen
Hankeviestinnän vastuullisuudesta on pidettävä kiinni
Viestijöiden ammattitaitoon kuuluu huolehtia vastuullisista viestinnän toteutustavoista. Miten tämä näkyy ammattikorkeakoulussa hankeviestijän arjessa?
-
Saija Heinonen
From classroom to game studio – The role of badges in game industry competence mapping
As the game industry evolves, the ability to demonstrate concrete competences is becoming more important than traditional qualifications alone. The Gamebadges project introduces a competence-based open badge ecosystem that helps connect education and game industry by recognising skills in a structured, transparent, and flexible way.
-
Eija Raatikainen, Nea Vänskä, Linda Dinda
Reflections on collaboration and co-creation in international digital environments
Leading complex projects online demands significant commitment, careful planning, and a strong sense of shared purpose.
-
Kirsi Kuosa, Kati Marin, Minttu Ripatti
Opintotarjonnan modularisoinnin mahdollisuudet ja haasteet korkeakouluissa
Opintotarjonnan modularisointi korkeakouluissa tuo mukanaan sekä mahdollisuuksia että haasteita, joiden tunnistaminen jo prosessin alkuvaiheessa on tärkeää.
-
Pamela Spokes
From fixing problems to preventing them: Why service design is not customer service
Service design is a proactive business development approach that creates well-functioning services, reducing the need for customer service. This article explains the difference between service design and customer service.