Tutkimus ja kehittäminen
-
Ana Raposo, Minna Kaihovirta
Episode 3: Communicating across Europe
In this European connections podcast Minna Kaihovirta and Ana Raposo delve into the topic of communication. All European Universities aim to communicate as effectively as possible and spread the word about what they are doing. The goal is to activate students to make the most out of offered opportunities and at the same time inform a broader audience on how they can participate. As usual there is some struggle in finding the right channels and to reach the right audiences.
-
Krista Lehtonen, Elina Förster, Ulla Vehkaperä, Tomi Nurminen, Pia Vaajakallio
Yhdenvertaisia polkuja korkeakoulusta työelämään
Monella korkeakouluopiskelijalla on toiminnanrajoituksia ja psyykkistä kuormittuneisuutta. Miten se vaikuttaa opintojen sujumiseen, ja onko opiskelupolku yhdenvertainen erilaisille oppijoille? Tässä artikkelissa kuvataan opiskelijoiden näkemyksiä yhdenvertaisesta opiskelupolusta Polku monimuotoiseen työelämään -hankkeessa tehdyn kyselyn tulosten kautta.
-
Laura Matikainen
Hankeviestinnän vastuullisuudesta on pidettävä kiinni
Viestijöiden ammattitaitoon kuuluu huolehtia vastuullisista viestinnän toteutustavoista. Miten tämä näkyy ammattikorkeakoulussa hankeviestijän arjessa?
-
Saija Heinonen
From classroom to game studio – The role of badges in game industry competence mapping
As the game industry evolves, the ability to demonstrate concrete competences is becoming more important than traditional qualifications alone. The Gamebadges project introduces a competence-based open badge ecosystem that helps connect education and game industry by recognising skills in a structured, transparent, and flexible way.
-
Eija Raatikainen, Nea Vänskä, Linda Dinda
Reflections on collaboration and co-creation in international digital environments
Leading complex projects online demands significant commitment, careful planning, and a strong sense of shared purpose.
-
Kirsi Kuosa, Kati Marin, Minttu Ripatti
Opintotarjonnan modularisoinnin mahdollisuudet ja haasteet korkeakouluissa
Opintotarjonnan modularisointi korkeakouluissa tuo mukanaan sekä mahdollisuuksia että haasteita, joiden tunnistaminen jo prosessin alkuvaiheessa on tärkeää.
-
Pamela Spokes
From fixing problems to preventing them: Why service design is not customer service
Service design is a proactive business development approach that creates well-functioning services, reducing the need for customer service. This article explains the difference between service design and customer service.
-
Pamela Spokes, Juha Järvinen
Episode 3: Prototyping – Turning ideas into reality
In this episode of Innovators at work podcast, we will be looking closer at Prototyping and how to take intangible ideas and make them into something tangible. This process of creating tangibility is so important in the innovation process. It is a form of communication. This is why it is vital to incorporate prototyping into everyday activities in the workplace.
-
Koen Van Damme, Minna Kaihovirta
Episode 1: Promoting European values
Values guide our everyday work and interaction. How can we create shared values, when the community consists of several universities throughout Europe? And is it possible to include students and staff in the process of defining values? The European Commission wants all European University Alliances to promote European values. What are those values and how are they reflected in education? In this European connections episode Minna Kaihovirta dives into this topic with Koen Van Damme.
-
Marianne Roivas
Kirjoita parempia asiantuntijatekstejä 3/3: Asiantuntijateksti on prosessi
Asiantuntijakirjoittamiseen liittyy monenlaisia vaiheita ideoinnista tiedonhankintaan, versioinnista viilauksiin. Hyvä kirjoittaja tunnistaa omat tapansa viedä kirjoitusprosesseja eteenpäin ja pystyy muokkaamaan toimintaansa tilanteiden niin vaatiessa. Tässä artikkelisarjassa nostan esiin näkökulmia, jotka voivat auttaa asiantuntijakirjoittajaa kohti parempia tekstejä. Sarjan ensimmäisessä osassa käsittelin lukijuutta ja kirjoittajuutta, ja toinen osa keskittyi erilaisiin teksteihin ja tekstien erilaisuuteen. Sarjan viimeisessä osassa pohdin asiantuntijatekstejä työvaiheiden näkökulmasta.