Laura Matikainen
Projektiasiantuntija, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Laura Matikainen
Projektiasiantuntija, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Laura Matikainen työskentelee Metropolian TKI- ja projektipalveluissa hankeviestinnän ja tapahtumatuotannon parissa. Koulutukseltaan hän on kulttuurituottaja (AMK). Hänen osaamiseensa kuuluvat tapahtumien tuottaminen, digitaalinen markkinointi, viestintä ja projektinhallinta. Sydäntä lähellä ovat yhdenvertaisuus, kulttuuri ja koirat.
Katso PeopleFinder-profiiliTekijän julkaisut
-
Lada Stukolkina, Laura Matikainen
Game and experience design at the heart of creating engaging events
How can experience design and gamification boost engagement during events? This article discusses a concrete case from Metropolia’s Smart and Creative City Innovation Hub, where game and experience design were used to connect students more closely with the Hub’s activities.
-
Laura Matikainen
Ei tylsää hankeviestintää, vaan kiinnostavia sisältöjä
Hankkeissa tehdään merkittävää ja yhteiskunnallisesti tärkeää kehittämistyötä, josta on tärkeää viestiä kohderyhmiä ja yleisöä kiinnostavalla tavalla. Millainen sisältö on hankeviestinnän näkökulmasta kiinnostavaa, ja millaisia keinoja viestijä voisi kokeilla kiinnostavuuden lisäämiseksi?
-
Laura Matikainen, Milla Åman Kyyrö
Jakso 2: Yleisötapahtumat viestinnän välineenä
Mikä on yleisötapahtumien rooli viestinnän välineenä ja mitkä ominaisuudet ja taidot auttavat tapahtumatuottajan työssä? Aiheista on keskustelemassa projektiasiantuntija, viestijä ja tapahtumatuottaja Laura Matikainen yhdessä viestinnän asiantuntija Milla Åman Kyyrön kanssa.
-
Laura Matikainen
Tapahtuman elämyskokemus voi olla myös negatiivinen
Voiko elämys olla negatiivinen kokemus? Jokainen meistä kokee asioita eri tavalla, vaikka olisimme samassa paikassa samaan aikaan. Toiseen henkilöön elämys voi jättää negatiivisen vaikutelman, vaikka tarkoitus saattoi olla toinen.
-
Laura Matikainen
Monikielisen viestinnän vaikutukset hanketyössä
Monikielisyys tuo viestintään tasa-arvoa ja parantaa sen saavutettavuutta eri yleisöille. Hankkeissa kielivalinnoilla voi olla merkittävä vaikutus siihen, kuinka hyvin kohderyhmät saavutetaan.
-
Laura Matikainen
Elämyksellisyys hanketapahtumissa 3/3: Käytännön vinkkejä tapahtuman tuottajalle
Hankkeessa tuotettavan tapahtuman suunnittelussa ja toteutuksessa on huomioitava monia asioita, jotta tapahtuman tuottaminen onnistuisi sujuvasti. Ripaus elämyksellisyyttä lisää tapahtuman vaikuttavuutta.
-
Laura Matikainen
Missä sosiaalisen median ympäristöissä hankkeet viestivät tulevaisuudessa?
Hankemaailmassa Facebook ja Instagram ovat tuttuja ja yleisiä viestintäkanavia. Tulevaisuudessa voisi kuitenkin hyödyntää myös muita alustoja.
-
Laura Matikainen
Hankeviestinnän vastuullisuudesta on pidettävä kiinni
Viestijöiden ammattitaitoon kuuluu huolehtia vastuullisista viestinnän toteutustavoista. Miten tämä näkyy ammattikorkeakoulussa hankeviestijän arjessa?